2024 m. Užsienio kalbų centro dėstytojai užbaigė tarptautine moksline-praktine konferencija „Kalbų studijos aukštojoje mokykloje 2024: daugiakalbystės realijos“, kurią organizavo kartu su kolegomis iš Pedagogikos fakulteto ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kalbų ir edukacijos katedros. Į konferencijos organizatorių ir globėjų būrį įsijungė užsienio institucijų: Masaryko universiteto (Čekija) Kalbų centro bei Linkolno universiteto Verslo mokyklos (JAV) atstovai ir Lietuvos kalbininkai iš Lietuvos kalbų pedagogų ir Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijų, VšĮ Valstybės institucijų kalbų centro, Prancūzų instituto Lietuvoje, taip pat Klaipėdos universiteto Lituanistikos ir Užsienio kalbų centro.

Tarptautinėje mokslinėje-praktinėje konferencijoje dalyvavo 70 dalyvių, kurie atvyko į Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetą ir jungėsi nuotoliu Teams platformoje. 30 pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio pristatė atliktus tyrimus, dalinosi praktine patirtimi, projektų rezultatais ir perskaitė 3 pranešimus plenariniame posėdyje ir 25 pranešimus trijose sekcijose. Išskirtinis dėmesys buvo Užsienio kalbų centrui ir jo nariams 10-ies metų jubiliejaus proga. Konferencijos vadovai ir svečiai ir dalyviai sveikino ne tik susirinkusius į konferencijos, bet ir Užsienio kalbų centro narius. Kolegijos direktorė dr. Žymantė Jankauskienė reiškė padėką už „atsakingą darbą, veiklos rezultatus, tvarią partnerystę įgyvendinant Vilniaus kolegijos misiją“, direktoriaus pavaduotoja studijoms Rita Liepuonienė įteikdama kiekvienam Užsienio kalbų centro nariui padėką, linkėjo nesenkančios energijos ir sėkmės!

Konferencijoje dalyvavo ir pranešimus skaitė šie Užsienio kalbų centro nariai: lektorė Ingrida Galkauskienė (jungėsi nuotoliu iš JAV ir perskaitė du pranešimus: „Cross-Cultural Transition Process“, „Lietuvių kalbos ir tautinės tapatybės puoselėjimas Niujorko lituanistinėje mokykloje Amerikoje“),  lektorės Jūratė Helsvig ir Halina Klupšienė pristatė tyrimą „Studentų, studijuojančių anglų kalba, kalbiniai ir tarpkultūriniai iššūkiai: VIKO atvejis“, lektorė Milda Kiškytė pristatė pranešimą „Reikalavimai kalbinei elgsenai darbo aplinkoje ir vertinimas“, lektorė Virginija Andriusevičienė  dalijosi tyrimo išvadomis pranešimu „Skaitmeninių įrankių naudojimas anglų kalbos mokymui(si)“, lektoriaus Vytenio Končiaus pranešimas buvo anglų kalba “Language Purification and Its Pitfalls: Comparative Analysis of Lithuanian and Hindi“, vokiečių kalbos lektorės Violeta Žemaitienė ir Jūratė Patackaitė supažindino su tyrimo, atlikto kartu su kolege Tanja Abarca Kokol kartu iš Slovėnijos, rezultatais.

Parengtame jubiliejiniame konferencijos straipsnių rinkinyje publikuojami kolegų iš Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kalbų ir edukacijos katedros ir šių Užsienio kalbų centro dėstytojų straipsniai: lektorių Jūratės Helsvig  ir Halinos Klupšienės – „Linguistic and Intercultural Communication Challenges Students Studying in English Encounter: the Case of Vilniaus Kolegija / Higher Education Institution“, lektorės Mildos Kiškytės – „Kalbinės elgsenos vertinimas darbo aplinkoje“,  lektorių Tanja Abarca Kokol, Violeta Žemaitienė, Jūratė Patackaitė – Chancen und Herausforderungen für Studierende beim Erlernen von Fremdsprachen: eine Vergleichende Studie von drei Hochschulen“, lektorė Jūratė Patackaitės – „Integruoto užsienio kalbos ir specialybės dalyko poreikis bei prielaidos mokymui(si) aukštojoje mokykloje: Vilniaus kolegijos studentų, dėstytojų ir socialinių partnerių požiūris“, lektoriaus Vytenio Končiaus – „Language Purification – the Cases of Lithuanian and Hindi – a Comparative Analysis“, taip pat lektorė Danutės Belazarienės straipsnio „Vilniaus Kolegijos Užsienio Kalbų Centras: vakar, šiandien ir rytoj!“ vertimą į anglų kalbą „The Centre of Foreign Languages of Vilniaus Kolegija / Higher Education Institution: Yesterday, Today, and Tomorrow!“ bei juose nagrinėjamos temos atskleidė tikrąją situaciją ir išgrynino daugiakalbystės realijas, požiūrį į daugiakalbystę 2024 m. mūsų akademinėje bendruomenėje ir visuomenėje.