Š. m. spalio 17-18 d. vyko 8-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) ir VILNIUS TECH universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto konferencija „Švietimo neapibrėžtumas ir komunikacijos iššūkiai: praeities ir ateities sankirta“.
Kaip rašo šios konferencijos organizatoriai: „technologijų ir komunikacinių kanalų įvairovė ir gausa kelia daug klausimų švietimui: ko ir kaip mokyti? kiek į ugdymo procesą įtraukti technologijų? kaip sudominti besimokančiuosius? kokiai ateičiai ruošti vaikus ir jaunimą? kaip auginti asmenybę? kaip bendrauti? Kintanti ekonominė, technologinė, o kartu ir socialinė aplinka sąlygoja virsmą nuo žinių link kūrybos visuomenės, kurioje permąstomas žinių vaidmuo ir reikšmingumas, aktualizuojamas kritinis mąstymas. <=> Sparčiai besikeičiantis socialinis ir technologinis kontekstas kviečia permąstyti švietimo vertybinius pamatus, kryptis, komunikacijos strategijas. Turime veikti aplinkoje, kurios nepažįstame. Turime dirbti su karta, kuri vadinama virtualaus pasaulio čiabuviais. Turime taikyti technologijas, kurias matėme fantastiniuose filmuose. Šiandien nežinome, kur, kaip ir su kuo turėsime veikti rytoj. Švietimo bendruomenė išgyvena veikimo neapibrėžtomis sąlygomis būseną. Ir kaip niekada svarbu išmokti praeities pamokas, kad galėtume atrasti rytdienos fokusą.“ Todėl LETA konferencijoje susirinkę tyrėjai ir dėstytojai-praktikai dalijosi patirtimi bei įžvalgomis švietimo neapibrėžtumo tema, sprendė, remdamiesi atliktų tyrimų rezultatais, su komunikacija iškilusius iššūkius praeities ir ateities sankirtoje.
Užsienio kalbų centro VVF lektorės Jūratė Patackaitė ir Violeta Žemaitienė pristatė kartu su kolega, VVF lektoriumi K. Visocku, parengtą pranešimą „Dažniausiai naudojami jaustukai (angl. Emotion) bei kiti Vilniaus kolegijos užsienio kalbų dėstytojų ir studentų komunikavimo ypatumai virtualioje ugdymo aplinkoje“ Aukštojo mokslo ir profesinio mokymo tinklo sekcijoje. Tyrėjai aiškinosi terminų „emoticons“ ir „emoji“ skirtumus, jų lietuviškas reikšmes, o taip pat dažniausiai Vilniaus kolegijos dėstytojų ir studentų virtualioje ugdymo aplinkoje naudojamus simbolius. Tiek apklausti Vilniaus kolegijos užsienio kalbų dėstytojai, tiek studentai, bendraudami dažniausiai MS Teams pokalbiuose naudoja daugiau teigiamos nei neigiamos reikšmės jaustukus. Kadangi bendravimas virtualioje ugdymo aplinkoje vis dar kelia iššūkių, tai jaustukai (jausmaženkliai), kurie yra neatsiejama mūsų kasdieninio, asmeninio bendravimo dalis, kaip parodė atliktas tyrimas, ne tik patikslina informaciją, perteikia emocijas, bet ir suteikia bendravimui raštu lengvumo. Jaustukai ir jausmaženkliai dalykiniam (taip pat studijų metu) bendravimui turi ir teigiamos įtakos: sušvelnina neigiamą žinią ar kritišką pastabą – rašoma pranešimo išvadose.